„ Az emlék olyan virág mely nem hervad el soha ”

2010. július 26., hétfő

Túró gombóc!

Ma túró gombócot főztem a családnak.Főztem már ilyet nagyon-nagyon régen,és valahogy mindig úgy emlékeztem rá,hogy nagyon macerás dolog elkészíteni,ezért hozzá sem kezdtem,hanem általában a gyorsabb utat választva gyors fagyasztottat vettem és kész, pedig az meg sem közelíti ezt!És nagyon egyszerű, olyan gyorsan elkészült,és a tetejébe még nagyon finom is lett!Nagy sikert arattam vele a gyerekeknél,a legkisebbet is beleértve! :P

A RECEPT
Hozzávalók:

50 dkg túró
2 db nagy tojás
13 dkg búzadara
1 evőkanál porcukor a tésztába
1 mokkáskanál só a tésztába
1 teáskanál só a főzővízbe
(ebből a mennyiségből olyan 35 db kis formás gombóc lett)

50 dkg túrót 2 db nagy, előre felvert tojással elkevertem krupmlinyomó segítségével. 13 dkg búzadarával, egy evőkanál porcukorral, csapott mokkáskanál sóval összedolgoztam és egy órára a hűtőbe tettem. Közben olajon zsemlemorzsát pirítok szép halványbarnára, ebbe szedem majd a még nedves, megfőtt gombócokat.

Forró, sós vízben főzöm meg a nedves kézzel készített, hűtőhideg gombócokat. Kicsit érdemes megkavarni óvatosan a vízben őket, nehogy leragadjanak az edény aljára, márpedig amint megfőttek a gombócok, egyből följönnek a víz tetejére és egy szűrőkanál segítségével könnyen lehalászhatóak.
Majd megforgatom a pirított zsemlemorzsában,porcukorral tálalom!
De aki szereti tejfölt is rakhat rá mi ezt most kihagytuk!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm,hogy írtál! :)