„ Az emlék olyan virág mely nem hervad el soha ”

2012. január 3., kedd

Sajtos rúd

Megint egy jó kis recepttel lettem gazdagabb. Ami nagyon fontos egyszerű,gyorsan elkészíthető,és nagyon finom! A szomszéd asszonyomnál szimatoltam ki ezt a finomságot,ugyanis karácsonyra ilyet is sütött maguknak! Elkértem a receptjét,le is írta nekem sőt mi több átjött,és együtt el is készítettük.

Hozzávalók: 32 dkg liszt, 36 dkg sajt, 24 dkg Rama margarin, 6 tojás sárgája,4 evőkanál tejföl, reszelt sajt,és pirospaprika a tetejére.

A lisztet a lereszelt sajtot, vajat, 4 tojás sárgáját, 2 evőkanál tejfölt,és egy csipet sót összegyúrjuk,kétszer kinyújtjuk mint a vajastésztát,majd két kis cipócskát formázunk belőle,és betesszük a hűtőbe,egy órát állni hagyjuk! Egy óra múlva 0,5 cm vastagra kinyújtjuk,összekeverjük a 2 tojás sárgáját,két evőkanál tejföllel,és a már kinyújtott tésztára kenjük.Reszelt sajtot összekeverjük egy kis pirospaprikával,éppen csak hogy elszínezze és a tésztára szórjuk,majd egyenlő hosszúságú rudacskákra vágjuk.Kivajazott(esetünkben nem vajaztunk sütő papírt használtunk)tepsibe pakoljuk 180 fokos sütőben kisütjük! Megmondom őszintén nem néztem az órát hány percig sült,de max. 10. figyelgetni kell,ha már szép aranybarna kész is!

Erika dolgozott,mi voltunk a kis kukták. Franciska igazi kis konyha tündér,imád segítkezni ,remélem megmarad később is ez a tulajdonsága! :)

Négy ilyen tepsivel lett


Ez még itt csak az első adag,nagyon sok lett belőle a végén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm,hogy írtál! :)