„ Az emlék olyan virág mely nem hervad el soha ”

2010. augusztus 25., szerda

Fahéj

Tegnap délután palacsintát sütöttünk Franciskával,természetesen mindenben segítségemre sietett :
- Anya majd,én beleteszem a tojást,majd én öntöm a tejet,kavarhatom én????????,és így tovább.
Gyorsan adtam neki feladatot,kezébe nyomta egy műanyag kosarat tele fűszerekkel,és megkértem,hogy keressen nekem sütőport,persze ő örömmel neki esett a kosár tartalmának,elmondtam neki,hogy egy kis sárga papírtasakban van a sütőpor olyat keressen!Hát kereste is bőszen csak közben minden egyes fűszerről ami a kezébe került kérdezősködött! Ez mi?És ez milyen fűszer?A fahéjnál már nem elégedett meg azzal,hogy azt mondtam fahéj,visszakérdezett:
- Mért úgy hívják,hogy fahéj?
- Biztos valamilyen fának a héja!
-Milyen fának?
-????????????
Gőzöm sem volt róla,ő meg várta a választ! Utána jártam!Tanulni soha nem késő!Megjegyzem miután kikerestem és elmondtam neki mért fahéj a fahéj,őt már teljesen hidegen hagyta a téma!Sebaj de legalább mostmár tudom!

Fahéjfa

A fahéjfa (Cinnamomum verum vagy C. zeylanicum), népies nevén ceyloni fahéj, cinet, cimet vagy cinnamomi a babérfélék családjába tartozó Cinnamomum növénynemzetség egyik legismertebb faja.
A 10–15 méter magasra növő fa fiatal ágainak kérgéből lehántással, majd őrléssel készítik a fahéj néven ismert fűszert.


Szóval amint túlléptünk a fahéj témán,meglett a sütőpor is elkészült az tészta,és sütés közben egyszer csak nagy komolyan elém áll:
-Anya van egy fontos hírem a számodra!
-Igen,és mi az?
-Pisilnem kell!!
-

Komolyan mondom néha szómenése van,és olyanokat mond,hogy sokszor csak nézünk apával egymásra!Elhatároztam,hogy jegyzetelni fogok,hogy szóról szóra le tudjam ide jegyezni az aranyköpéseit!

És végezetül a tegnapi nap végén,még volt energia egy kis gyakorlásra hullahopp terén!

Franci,Dávid,és a hulla hopp





1 megjegyzés:

  1. Éljen a sport! Nagyon formás dereka lehet Franciskának! Nekem olaszul is tetszik a neve: Francesca(Francseszká)

    VálaszTörlés

Köszönöm,hogy írtál! :)