„ Az emlék olyan virág mely nem hervad el soha ”

2011. január 15., szombat

Fánk

Tegnap a szomszédasszony kopogtatott be hozzánk kezében egy kis tányér fincsi fánkkal!
Nagyon finom volt,Franciskának annyira ízlett,hogy ma én is elkészítettem,életem első fánkját,és isteni lett!

Tejföllel ízesített fánk

Hozzávalók:
- 4 tojássárgája
- 2 dl tejföl
- 2 dkg élesztő
- 60 dkg liszt
- 2 dl langyos tej
(Ebből a mennyiségből nekem 35db fánkom lett.)

Elkészítés:
A tejföllel a tojássárgáját kikavarjuk,az élesztőt kevés tejjel felfuttatjuk,majd az egészet a lisztel összedolgozzuk,adunk még hozzá tejet amennyit felvesz a tészta. Konyharuhával letakarom,és 1 órát hagyom megkelni. Ha megkelt a tészta kinyújtjuk,(én úgy 1-1,5 cm-re nyújtottam)és nagyobb pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk,vagy pohárral kinek,hogy tetszik.Ezután jó forró olajban kisütjük,majd lekvárt rakunk a közepébe,és porcukorral megszórjuk.



2 megjegyzés:

  1. Na azért ezt a család miatt kipróbálom!!! Jól néz ki, úgy összefutott a nyál a számban!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom is,estére már egy darab sem volt belőle! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm,hogy írtál! :)